maanantai 20. toukokuuta 2013

Pifebo Vintage Shop

Olen tutkinut kuukauden ajan Rooman ostosmahdollisuuksia ja todennut ne valtavan hyviksi. Olen kävellyt suosituimmat ostoskadut edestakaisin monet kerrat, mutta en ole ostanut paljon mitään sieltä. Ensimmäiset viikot tein hintavertailuja ja katselin muutenkin tarjontaa, jotta voisin päättää mitkä tuotteet ovat parhaita hinta-laatu suhteeltaan.
Olen yllättänyt itseni täysin, sillä olen tykästynyt vintage liikkeisiin! Suomessa en osaa edes kiertää kirpputoreja ja vintage liikkeitä ei mielestäni ole paljon. Ja jos on, niin ne taitavat olla kalliita.
Täällä ihanimmat löydöt olen tehnyt kahdesta eri vintage liikkeestä, sekä toreilta.

Olin jo aiemmin päättänyt, että haluan viedä kotiin Italiassa valmistetun, ruskean nahkalaukun. Perjantaihin asti olin katsastanut vaihtoehtoja ja hintoja. Olin jo löytänyt kaksi hyvää vaihtoehtoa, jotka olivat vielä alennuksessakin.

Perjantaina lähdin työpäivän jälkeen kaupungille tarkoituksenani ostaa kengät. Kävelin tuttua reittiä, kunnes huomasin kadun josta en ollut aiemmin vielä mennyt. Onneksi käännyin, sillä löysin ihanan liikkeen, Pifedo Vintage Shopin!
En ottanut kuvia itse liikkeestä, sillä olin liian kiireinen hypistelemään laukkuja ja muuta..

http://monti.romeverywhere.com/Shopping/Pifebo.html

Tässä video Pifebosta, jonka löysin YouTubesta. Ei ehkä parhaiten esittele liikkeen yleisilmettä, mutta saa siitä jotain tunnelmaa millaisesta paikasta on kyse.
http://www.youtube.com/watch?v=wyPzVlBpviU

Furlan laukku 80-luvulta.

Materiaali tuntuu vain parantuneen ajan kuluessa.

Giudi
En kysynyt, mutta epäilen ettei tämä laukku ole kovin vanha, sillä se vaikuttaa lähes käyttämättömältä.
Pieni valkoinen laukku löytyi tänään antiikkitorilta Grottaferratasta. 

Ostin siis kaksi hyvän kokoista nahkalaukkua ja yhden pienemmän. Nämä kaikki yhteensä maksoivat vähemmän, kuin uusi alennuksessa oleva nahkalaukku. Jotenkin tuli parempi mielikin kun osti vanhoja laukkuja, jotka saa taas uuden ja hyvän kodin. Yksinkertaisista asioista voi näköjään tulla hyvin tyytyväiseksi..





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti